söndag 28 november 2010

Nu är det jul igen

Nja, kanske inte riktigt än. Men förberedelserna är i full gång och jag vill passa på att tipsa om boken som heter just Nu är det jul igen! För den pysslige är detta en riktigt kul bok! För den som gillar att titta på pyssel med! Jag pysslar inte så mycket, men jag tycker det är så mysigt att läsa sådana här böcker och denna gång har jag faktiskt hittat ett par pyssel som jag tänker göra. Det är en Kalenderbyrå och en Pärldekorerad servettring. Så är jag sugen på att göra Decoupageburkar och jag har faktiskt materialet för att göra det hemma - om jag kan hitta det. Hade jag inte broderat en julgransmatta för inte så länge sedan så hade jag faktiskt på allvar funderat på att göra julgransmattan i boken. Jag blev riktigt förälskad i den!

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Nu är det jul igen
Författare: Helene S Lundberg
Antal sidor: 121
Förlag: Ica Bokförlag
ISBN: 978-91-534-3254-8

1 kommentar:

franziengland sa...

Så kul med en "pysselbok" med bra saker som man verkligen kan tänka sig att göra utan för mycket material eller förberedelser! Tummen upp absolut!