tisdag 9 november 2010

Lyckan, kärleken och meningen med livet av Elizabeth Gilbert

Jag började läsa Kärleken, lyckan och meningen med livet på flygplaner och läste den sedan på ett torg i Porto. Jag tror att boken faktiskt hjälpte mig att varva ner. Vilken härlig, oväntad effekt. Annars var det en trevlig historia, men den var ändå inte så fantastisk som jag hört att många tycker. Kanske hade jag för höga förväntningar på den! Så trodde jag också att den skulle vara skriven på ett annat sätt.

Boken handlar om 30-åriga Elizabeth Gilbert som mår dåligt. Hon är deprimerad efter sin skilsmässa och bestämmer sig för att göra en resa för att hitta sig själv. Hon har bestämt sig för att vara borta ett år. Först åker hon till Italien, sedan Indien och till sist Indoniesien.

Betyg: +3 av 5
-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Lyckan, kärleken och meningen med livet
Författare: Elizabeth Gilbert
Antal sidor: 344
Förlag: Bonnier pocket
ISBN: 9789174291483

1 kommentar:

EvaB sa...

Den boken har jag fått just i dag, men jag ska försöka vänta liiite med att läsa den. Har några andra att avsluta först. Blev nyfiken på att du trodde den var skriven på ett annat sätt, kan undra om det är en fundering jag också får? Vi får jämföra sedan när jag också läst.
Må så gott i höstkvällen