lördag 13 november 2010

How to live forever av Colin Thompson

Jag har läst en helt underbar bok som heter How to live forever av Colin Thomson. Det som gör att jag älskade boken var dess bilder. Man kunde sitta länge och titta (och läsa) på bokryggarna. Det finns så mycket detaljer att titta på att första kvällen så kom jag inte längre än till tredje uppslaget. Jag älskar hur Colin Thompson har hittat på egna titlar genom att göra om kända titlar. The merry flies of Windsor, Much ado about knitting eller Lord of the Pies är bara några exempel på roliga omskrivningar av böckers titlar. Boken är en bilderbok, men jag tycker att den är till lika stor glädje för vuxna!
Nu måste jag bara beställa det skin som finns till iPhone, så jag kan bära med mig en del av boken dagligen.
-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: How to live forever
Författare: Colin Thompson
Antal sidor: 32
Förlag: Red fox
ISBN: 978-0-099-46181-4

1 kommentar:

klok som en bok sa...

Har inte läst, men underbart omslag!