lördag 23 oktober 2010

Främlingen i huset av Sarah Waters

Jag hade hört så mycket om hur fantastisk denna bok var, men när jag läste den levde den inte upp till ryktet. Den var rätt bra, men inte fantastisk. Jag gillade inte huvudpersonen och fastnade inte heller för någon av de andra personerna. Jag tyckte den var rätt så spännande, men jag var inte trollbunden. Fast krypande otäck var den! Och när jag läst ut den började boken plöstligt växa i mina ögon. Den blev allt bättre och bättre. Det fanns mycket att tänka på och jag upptäckte att jag kom tillbaka till den då och då i mina tankar. Jag skulle dock inte sträcka mig till att den är fantastisk, men den är riktigt bra!

Boken utspelar sig under efterkrigstiden i England. Den handlar om doktor Faraday som börjar umgås med en familj, som bor på godset Hundreds Hall . Så börjar det hända underligheter och först börjar brodern i familjen, i doktor Faraday tycke, bli allt mer sinnesrubbad. Han hamnar på mentalsjukhus efter en otäck händelse. Men det hela tar inte slut där, det fortsätter hända saker.

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Främlingen i huset
Författare: Sarah Waters
Antal sidor: 526
Förlag: Natur & Kultur
ISBN: 9789127121034

1 kommentar:

Kalle sa...

Fin blogg.. Kolla även in min. Jag tipsar om prylar och möbler som skänks bort på nätet.
Så om du behöver prylar/möbler helt gratis eller om du har prylar/möbler du inte behöver besök gärna iLoveGratis.se
http://iLoveGratis.se