tisdag 21 september 2010

Svart flicka Vit flicka av Joyce Carol Oates

Till att börja med ska jag säga att jag läste den Lättlästa varianten av boken. Det står att den är Nivå: 3 - Lätt. Jag måste säga att de gör ett bra jobb med att göra böcker mer lättlästa. För de har lyckas skriva så att man glömmer att den är skriven för att vara lättläst. Jag kan ju inte uttala mig om hur Oates språk är, efter att ha läst boken. Men historien var skrämmande, krypande läskig och spännande.

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Svart flicka Vit flicka
Författare: Joyce Carol Oates
Antal sidor: 190
Förlag: LL-förlaget
ISBN: 978-91-7053-331-0

2 kommentarer:

Johah sa...

Centrum för Lättläst gör ett viktigt arbete i det att de skapar lättlästa, bearbetade böcker. Tips till er som letar efter andra lättlästa böcker är att kolla på www.hegas.se som också håller hög klass på sina lättlästa böcker.

Boktokig Eva Boström sa...

Ja, jag såg Hegas på bokmässan!