tisdag 28 september 2010

Främlingars hus av Reginal Hill

Jag läste denna bok på vägen till bokmässan. Hoppades hela tiden att den skulle bli bättre, men det blev den inte. Jag lämnade den på perrongen i Göteborg och jag hoppas att någon hittade den. Någon som tycker mer om den än jag gjorde. Jag vet inte varför jag inte tyckte om den riktigt. Jag blev helt enkelt inte riktigt fångad av den. Nåja, man kan inte älska dem alla.

Samantha Flood, en intelligent matematiker från Australien, reser till Illthwaiteen, en by i England, för att söka efter en släkting. Hon upptäcker att byn hemlighåller något. Till byn kommer även Miguel Madero, en präststuderande från Spanien. Även han letar efter något.

Betyg: -3 av 5
-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Främlingars hus
Författare: Reginal Hill
Antal sidor: 539
Förlag: Minotaur
ISBN: 978-91-8541-945-6

Inga kommentarer: