lördag 11 september 2010

Dyngkåt och hur helig som helst av Mia Skäringer

Ikväll har jag läst ut Mia Skäringers bok. Det är en skön läsning. Jag älskar hennes ärliga sätt att berätta och det är så befriande att läsa hennes bok. Man måste inte vara perfekt. Man måste inte vara supermamman med superkrafterna och orka allt och klara allt.

Boken är dels krönikor som hon skrivit och dels så är det blogginlägg från en blogg som hon haft.

Betyg: 4 av 5

-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Dyngkåt och hur helig som helst
Författare: Mia Skäringer
Antal sidor: 169
Förlag: Månpocket
ISBN: 978-91-7001-756-8

2 kommentarer:

snowflake sa...

Håller med! Visst har du sett att hon börjat blogga igen?
http://blogg.yourlife.nu/avig-maria/

It's all about Books sa...

Jag gav boken en trea. Jag kände inte igen mig alls och kände mig snarare lite retard av att vara i samma ålder utan att ha skaffat mig något av det hon har. Dessutom tycker jag att hon ÄR världens supermorsa efter att ha läst dessa krönikor. En relationsroman som passar mig som handen i handsken är Maken av Gun-Britt Sundström. Den är helt makalöst bra!