måndag 30 augusti 2010

Beth & Susan av Lesley Pearse

Beth är en framgångsrik brottmålsadvokat, som valts att försvara Susan, som kallblodigt skjutit två personer. Det visar sig att Susan är en gammal barndomsvän. Hon har inte heller skjutit personerna på måfå. Mer vill jag inte avslöja. Läs boken istället och få reda på mer.

Det som jag gillar med denna boken är att den visar att den mänskliga naturen är mycket komplex. Att erfarenheter kan ha betydelse för vad människor kommer att göra med sina liv.

Jag måste säga att det är en sorglig berättelse. Kanske tycker jag det först och främst som mamma. Men trots att jag tycker att den på ett sätt är så sorglig, så kan jag inte fortsätta läsa vidare.
Betyg: -4 av 5

-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Beth & Susan
Författare: Lesley Pearse
Antal sidor: 500
Förlag: Damm förlag
ISBN: 789173516945

Inga kommentarer: