söndag 4 juli 2010

Vickis vintage butik av Isabel Wolff

Den här boken hade jag med mig till stranden och det var en perfekt strandbok. Jag älskade verkligen hur det handlade om gamla kläder, eftersom jag har en förkärlek för mode från förr. Jag tyckte det var så härligt att läsa om beskrivningarna av kläderna och stilarna från förr att jag önskade att jag hade kunnat gå in i Vickis butik och handla någon vacker klänning.

Förrutom att det handlar om kläder så handlar det om en flickas historia från andra världskriget. Det handlar också om Vickis skuldkänslor efter att hennes vän dött. Och så handlar det om kärlek!

Betyg: -4 av 5

-~-~-~-~--~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Vickis vintage butik
Författare: Isabel Wolff
Antal sidor: 382
Förlag: Forum
ISBN: 978-91-37-13527-4

2 kommentarer:

Amy sa...

Jag såg den på Cdon sist jag beställde böcker men den fanns inte i pocket, så jag väntar en tag.
Men det ser sannerligen ut som en bok i min smak. =)

Boklusen sa...

Den här har jag läst om och också tänkt läsa. Kul att se att den var bra!