tisdag 20 juli 2010

Ett tal till min systers bröllop av Linda Skugge

Den här boken började jag lyssna på förraförra sommaren. Jag hade inte möjlighet att lyssna klart och tänkte att jag skulle läsa den själv senare. Det blev ganska mycket senare. Men den passade bra att läsa nu. Nu när man har två barn och vet hur svårt det är att få ihop det. Linda skruvar till det hela med Sylva som blir kvar hemma medan hennes man gör karriär i New York. Han svarar knappt på sms och hon försöker fixa allt hemma, vilket går bara sämre och sämre. Barnen är hela tiden sjuka och är inte de sjuka är hon sjuk. Hon ska dessutom försöka skriva hemma och planera sin systers bröllop. Hon har problem med bilen och får knappt någon sömn. Hon blir galen på sina väninnor som säger att det är så enkelt med deras barn och att de inte förstår att hon tycker det är jobbigt.

Betyg: -4 av 5

-~-~-~--~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Ett tal till min systers bröllop
Författare: Linda Skugge
Antal sidor: 319
Förlag: Piratförlaget
ISBN: 978-91-642-0163-8

1 kommentar:

karin berg/enbokcirkelföralla sa...

Den här har jag tänkt läsa, har dock inte haft tid. Ska nog låna den på biblioteket.