lördag 3 juli 2010

Emmy Moréns dubbla liv av Barbara Voors

Voors, B - Emmy Moréns dubbla liv - 29670103Eftersom jag har tyckt så mycket om Barbara Voors böcker för vuxna, så tyckte jag att det var jättespännande att läsa hennes ungdomsroman. Boken handlar om 15-åriga Emmy som hittar en kvinna med samma namn som henne. Hon är skådespelare och 29 år. Den unga Emmy börjar mejlväxla med den äldre.

Boken är alltså uppbyggd som mejl mellan den äldre och yngre Emmy. Jag slukade boken och den lämnade mig med många tankar efteråt. Det handlar om vanliga personer med vanliga problem, något jag tror att många ungdomar som läser den kommer att uppskatta. Men den är även läsvärd för vuxna!

Betyg: -4 av 5
-~-~-~-~--~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Emmy Moréns dubbla liv
Författare: Barara Voors
Antal sidor: 140
Förlag: raben&sjögren
ISBN: 978-91-29-67010-3

Inga kommentarer: