onsdag 14 juli 2010

Älskade Danny av Linzi Glass

Boken handlar om Bea, vars hund Danny springer bort. Bea saknar sin vän väldigt mycket. Hon känner sig ensam, eftersom de båda föräldrarna arbetar mycket. Bea träffar en kvinna, som arbetar med att hjälpa hemlösa hundar att hitta ett nytt hem. Bea blir engagerad i det arbetet. Dessutom får hon hjälp att leta efter Danny av en kille i klassen som hon är lite förtjust i.

Det är en lättläst och trevlig historia. Passar säkert från 11 år och upp.

Betyg: +3 av 5

~-~-~-~--~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Älskade Danny
Författare: Linzi Glass
Antal sidor: 139
Förlag: B|Wahlströms
ISBN: 978-91-32-15867-4

1 kommentar:

Rondine sa...

Ja, Pölsan är bra.
Tycker om hans språk, gammalvästerbottniskan.
Den här boken som jag läste nu utspelar sig i en helt annan miljö och med helt andra karaktärer.
Lite annorlunda och inte lika tilltalande, men med en intressant handling.
Ett medelålders, gift par, Folke och Viveka, börjar gå i familjeterapi.
De är helt aparta, som om de talade olika språk.
Lustigt, jag har nästan inte ätit nån glass alls.
Jag orkar inte ta mig till glassen och den kom inte till mig, se inlägg i bloggen.