söndag 9 maj 2010

Lilla stjärna av John Ajvide Lindqvist

Efter att ha läst denna bok är det saker som aldrig kommer vara densamma mer. När jag läste Stephen Kings böcker brukade jag undra hur han kunde komma på sina historier, detsamma med John Ajvide Lindqvist. Det är en makaber historia, men otroligt bra. Den lämnar mig lite lätt illamående, men det kan jag ta! Den var ju så bra!

Betyg: +4 av 5

-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Lilla stjärna
Författare: John Ajvide Lindqvist
Antal sidor: 446
Förlag: Ordfront
ISBN: 978-91-7037-403-6

2 kommentarer:

Ango sa...

Jag började läsa den här idag, och jag är fast i den! Ser verkligen fram emot att få läsa mer i den.
Kul att du gillade den!

Anonym sa...

"Efter att ha läst denna bok är det saker som aldrig kommer vara densamma mer. " <-- det stämmer verkligen! Den fick mig att se på människor på ett annat sätt... en helt fantastisk bok, otroligt obehaglig men så bra.