onsdag 5 maj 2010

Bedragen av Katerina Janouch

Boken handlar om Cecilia Lund och hennes vardag som fyrabarnsmamma och barnmorska. Jag tyckte verkligen om att läsa om när hon arbetade som barnmorska, skildringar när barnen föddes. Jag tycker också mycket om att läsa vardagsskildringarna som mamma. Jag tyckte om hela boken, fast jag tycker författaren inte hade behövt försöka göra den lite mer spännande. Det behövdes inte! Men oj, vad jag drömde mardrömmar av boken. Drömde precis som Cecilia att min man hittat en annan och skulle lämna mig. Så man kan verkligen säga att denna bok gjorde ett intryck på mig!

Betyg: 4 av 5

-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Bedragen
Författare: Katerina Janouch
Antal sidor: 390
Förlag: Pocketförlaget
ISBN: 978-91-86067-56-4
Utgivningsår: 2009

3 kommentarer:

Boklusen sa...

Jag tycker att Katerina skulle ta bort den där "spännande" tråden i sina böcker och satsa mer på relationerna i stället. Då skulle böckerna bli ännu bättre. Vad tycker du?

Boktokig Eva Boström sa...

Håller med!!!

a-lo sa...

Jag läste Bedragen för ett tag sedan och upplevde samma sak som ni. Och så retade jag mig lite på att Janouch försöker låta så ansträngt "med i tiden". Jo-jo, Cecilia Lund bloggar minsann som en modern människa och är hemtam i ungdomskulturen. Det kändes mest krystat tyckte jag.

Men berättandet kring arbetet och vardagslivet uppskattade jag!