fredag 12 mars 2010

Jag finns - Vilken fantastisk bok!!!!

Wow! Vilken bok. Jag blev så berörd när jag läste boken! Den är tung att läsa, men helt fantastisk.

Boken handlar om 14-åriga Johanna som blir psykisk och fysisk misshandlad på skolan av Vedin och hans kompisar. Ingen ser vad som händer eller gör något åt det. Hemma är det inte bättre. Där är det hennes mamma som står för den psykiska och fysiska misshandeln. Johanna försöker anpassa sig efter mammas humör, men det är inte lätt! Hennes ljusglimtar är hennes älskade lillebror, vaniljdoft och besöken hos gamla Iris. Johanna längtar efter att någon ska se henne!

Betyg: -5 av 5

-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Jag finns
Författare: Maja-Maria Henriksson
Antal sidor: 312
Förlag: Natur & Kultur
ISBN: 978-91-0-055810-9

1 kommentar:

EvaB sa...

Oj vad du läser! Du lever upp till ditt bloggnamn eller hur! Jag finns, verkar ha gett dig en rejäl läsupplevelse. Skönt när man hittar sådana.
God fredagskväll