fredag 5 mars 2010

Neverwhere av Neil Gaiman

Nu har jag läst klart Neil Gaimans Neverwhere och det var verkligen ett bra bok. Det är en sådan där bok som är ledsen över att den tog slut! En spännande och fantastisk fantasy/äventyrsroman! Jag kommer att tänka på den här boken länge! Både Londons undre mystiska värld och personerna fascinerade mig. den känns både ovanlig och originell!

Boken handlar om Richard Mayhew. En kväll på väg till en restaurang med flickvännen hittar han en skadad ung kvinna som ligger skadad på gatan. Han tar med henne hem för att hjälpa henne. Det visar sig att hon heter Door och är jagad av två mystiska män. Hon kommer från en värld, som inte Richard känner till, men som finns nere i tunnlarna och kloakerna under London.

Betyg: +4 av 5
~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Neverwhere
Författare: Neil Gaiman
Antal sidor:
Förlag: Månpocket
ISBN: 978-91-

2 kommentarer:

Liolej sa...

Jag blev helt inspirerad av din entusiasm över Neverwhere! Den hamnar direkt på min "att läsa lista"!
//Liolej - ordblogg.xpedition.nu

Anonym sa...

Åh, Neverwhere! <3
Nu blir jag väldigt sugen på att läsa om boken, kanske ska passa på nu under mitt köpstopp att läsa om några gamla favoriter...

Eftersom du gillar Neverwhere så kan jag också tipsa om Amerikanska Gudar av Neil Gaiman. Också väldigt spännande och originellt.