måndag 15 februari 2010

Flickan under gatan av Roslund & Hellström

Har ni missat serien som Roslund & Hellström skriver, så kan jag bara säga... Du MÅSTE bara läsa en bok! Deras böcker är fantastiska. Det är det där med att de tar upp ett samhällskritiskt ämne, som verkligen berör, som gör dem så bra. I denna bok är det de flickor som är gatubarn i Sverige och inte finns enligt myndigheter! Återigen så har de skrivit en bok som jag bara måste prata om med alla som jag känner. Som jag bara måste diskutera och fundera kring.

Betyg: +4 av 5
~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Flickan under gatan
Författare: Roslund & Hellström
Antal sidor: 248
Förlag: Piratförlaget
ISBN: 978-91-85625-68-0

3 kommentarer:

Boklusen sa...

Tänk att jag har aldrig läst en bok av dessa två! Så det är väl hög tid att göra det i vår. Vilken tycker du att jag ska välja?
Vill bara säga att jag gillar din blogg mycket!

Anonym sa...

Det här var den första boken jag läste av Roslund & Hellström och den var så fasansfullt bra!

Ylva sa...

Jag har inte läst dem men borde. Hoppas du hittar människor du kan diskutera böckerna med.