fredag 19 februari 2010

Den jag ville ha av Sheila O'Flanagan

Boken handlar om Darcy, som inte kommit över att hennes bästa vän, Nieve, tog hennes pojkvän. Darcy är framgångsrik och begåvad. Så är även Nieve. En dag får Darcy plötsligt en bröllopsinbjudan från Nieve. Hennes fd vän och fd pojkvän ska gifta sig.

Boken var lättsmält och hade de vanliga karaktärerna. Tyvärr tyckte jag att karaktärerna var lite för stereotypiska och historien var lite för sockersöt mot slutet. Men det är okej slappna-av-bok efter man har haft en jobbig dag.

Betyg: 3 av 5

~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Den jag ville ha
Författare: Sheila O'Flanagan
Antal sidor: 489
Förlag: Pocketförlaget
ISBN: 978-91-86067-08-3

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag tyckte också boken var för ytlig och karaktärerna fick jag ingen känsla av. Som en lättsmält Harlekin-bok ungefär.