söndag 10 januari 2010

Ur vulkanens mun av Helena von Zweigbergk

Oj, vilken skrämmande bok, men bra bok, om hur det kan bli mellan ett par. Det är så sorgligt. Det handlar om en helt vanlig familj där föräldrarnas oenighet, kommunikationssvårigheter och bitterhet går ut över barnen. Familjen har åkt på semesterresa till Sicilien för att ha lite trevligt, men det blir bara värre. Jag förstår att det lätt kan bli så där, men hoppas att jag och min man aldrig hamnar där.

Betyg: +4 av 5

~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Ur vulkanens mun
Författare: Helena von Zweigbergk
Antal sidor: 364
Förlag: Norstedts
ISBN: 978-91-1-3011754-9

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, låter spännande! Den hamnar på "att-läsa-listan".

Rondine sa...

Såg du att jag skrev ett inlägg om denna bok den 2/1, eller var det bara en slump att du läste den just nu?
Jag tycket boken var väldigt bra,
grät både en tår och två.
Tyckte den kändes så realistiskt skriven som att författaren hade stor insikt i detta ämne.
Dialogerna, ja allt, kändes klockrent.
Men, skrämmande som sagt...
Har läst ut Hornsgatan, så jag är redo att cirkla när som.
Bestäm ett datum bara, gärna en söndag igen om det är ok.

Anonym sa...

Två par? När jag läste den handlade det bara om ett par ...

Katinka

Boktokig Eva Boström sa...

Oj, började nog formulera mig på ett sätt och fortsatte på ett annat. Menade ett par.