lördag 9 januari 2010

Pepparkakshuset av Carin Gerhardsen


Jag hade längtat efter att läsa denna bok. Tyvärr hamnade jag i fel stämning när jag läste första kapitlet, klarade inte av att läsa om barn som varit så elaka. Detta ledde till att jag hoppade över en del delar i boken: tillbakablickarna och morden. Jag tyckte dock om att läsa om kriminalkommisarien Conny Sjöberg och polisen Petra Westman . Så jag har stort hopp om att jag kommer att tycka om nästa bok i serien bättre!

Betyg: 3 av 5

~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Pepparkakshuset
Författare: Carin Gerhardsen
Antal sidor: 324
Förlag: Ordfront
ISBN: 978-7037-345-9

3 kommentarer:

klok som en bok sa...

jag gillade den inte alls, tyckte den var totalt orealistisk!

Anonym sa...

Jag hade rätt svårt för den här, men tvingade mig att läsa klart. Jag ska göra ett försök med bok nr2 och se om jag gillar den bättre.

Maria sa...

Jag tyckte bättre om uppföljaren, "Mamma, pappa, barn". Den var nästan omöjlig att lägga ifrån sig.
Ser fram emot den tredje boken i serien - tror att den skulle släppas i mars.