måndag 9 november 2009

Moln över Arcadia av Jojo Moyes

Den här boken var inte lika bra som Brudskeppet, som jag läst förrut. Det tog nästan 200 sidor innan jag riktigt hade kommit in i boken. Det var när andra delen började som utspelades i nutid. Jag tyckte om att läsa om Daisy och hennes liv. Det fångade mig mer än 1:a delen som utspelades på 1950-talet. Även om jag tyckte om beskrivningarna av huset, som jg tydligt kunde se framför mig och som jag tyckte verkade så vackert. Så vackert att jag inte skulle ha något emot att bo där. Och den målade muralen... åh, den var häftig!

Tyvärr måste jag dock säga att boken var ett okej tidsfördriv, men mer än så var det inte.

Boken handlar om Lottie, som är fosterbarn i en familj. Det är 1950-tal. Lottie dras till människorna i ett hus som heter Arcadia. I Arcadia bor Adeline och hennes vänner. Det är ett bohemiskt liv och människorna i den lilla staden upprörs och skvallrar om Adeline och hennes vänner.

Boken handlar även om Daisy, som lever i nutid. Hon och hennes 5-månader baby har blivit övergiven av hennes man. Hon tvingas att flytta från sin våning till ett hus som hon ska renovera. Just det Arcadia.

Betyg: 3 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Moln över Arcadia
Författare: Moln över Arcadia
Antal sidor: 410
Förlag: Månpocket
ISBN: 91-7001-370-5

Inga kommentarer: