söndag 18 oktober 2009

Under ytan av Ann Packer

Den här boken var helt okej medan jag läste den, men efteråt är jag inte speciellt förtjust i den. Jag tyckte om de delar som handlade om när Carrie sydde och skapade. Jag tyckte att det var intressant att läsa om Carrie. Jag tyckte att boken väckte intressanta frågeställningar, som hur skulle jag reagera om min pojkvän skulle bli förlamad. Hur skulle det kännas? Vad skulle jag egentligen tycka? Det jag inte gillade var slutet. Jag hade väntat mig att det skulle sluta på ett annat sätt. Kanske det är bara jag som hade svårt för ett sådant slut och att andra skulle tycka att den är bra eftersom den slutade som den gjorde. Slutet drog dock ner betyget rejält för mig.

Boken handlar om Carrie. Carries pojkvän Mike är med om en dykolycka och blir förlamad från midjan och ner. Carrie slits mellan att stanna kvar och fortsätta med sitt liv.

Betyg: -3 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Under ytan 
Författare: Simon Winchester
Antal sidor: 396
Förlag: Bra Böcker
ISBN: 91-7002-070-1

1 kommentar:

Maria sa...

Låter som en spännande bok! Måste ta och läsa den!