lördag 19 september 2009

Liftarens guide i galaxen av Douglas Adams

Äntligen har jag fått tummen ur och läst denna bok. Vad tyckte jag då? Jo, den var rolig. Den driver med det mesta, t ex extremt vänliga datorer. Jag skrattade gott igenom boken. Definitiv en bok som jag kommer att rekommendera vidare... om det nu är så att det finns fler än jag som inte läst den!

Boken handlar om Arthur Den som lever på jorden. Utomjordingen Ford Prefect har varit fast på jorden sedan han senast liftade. Jorden ska förintas, för att ge väg till den hypergalaktiska expressleden. Ford pasar på att lifta med rymdskeppet som förintar jorden och tar med sig Arthur. Ford är författare till Liftarens guide till galaxen, en bok som är bra att ha eftersom det finns information om det mesta i den.

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Liftarens guide i galaxen
Författare: Douglas Adams
Antal sidor: 221
Förlag: Månpocket
ISBN: 91-7642-407-3

2 kommentarer:

jayne sa...

Denna har jag läst i omgångar. Har sett filmen emellan... bra men ändå ingen som fångar mig som jag trodde.
Är du med i www.boktipset.se??? En bra sajt för oss som läser en del.
Ja du när det gäller matlagning...Min yngste son är 14 ½, så det tog tid absolut!!
Ha det gött

Pockethexan sa...

Det här är en bok som jag har läst i omgångar och jag bara älskar den!!
Min nu 17-årige son kan nog boken utantill o brukar skriva "Galax" i sina Sv uppsatser i skolan o gymnasiet o hans lärare har nog inte fullt ut uppskattat hans humor...

Och vad säger du om filmen som är gjord efter den här boken, Hi eller Hu(som en Pockethexa säger)?

Jag tycker verkligen att de har lyckats men sonen är inte helt nöjd han tycker att de har missat föt mycket o gjort det för enkelt för sig.

Kramis från en annan boknörd(?) som lägger till dig så vi får jämföra böcker fler gånger.
<:}