fredag 14 augusti 2009

Sommardöden av Mons Kallentoft

Nä! Jag gillar inte sättet han skriver på! Synd för jag försökte verkligen gilla den! Han skriver så korthugget att jag blir anti. Jag tänker hela tiden... "Tror han att jag inte orkar läsa hela meningar". Dessutom gillar jag fortfarande inte hans sätt att skriva de dödas tankar. Jag håller liksom inte med om att de skulle tänka på det sättat! Så... detta innebär att jag tyvärr sågar boken.

Betyg: 2 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Sommardöden
Författare: Mons Kallentoft
Antal sidor: 416
Förlag: Pocketförlaget
ISBN: 978-91-85625-94-9

3 kommentarer:

svartanova sa...

Det är verkligen ett annorlunda språk... De flesta i min närhet tycker inte heller om, men jag lyckas "glömma bort" språket efter ett tag, så det funkar...

Antar att detta betyder att du inte tänker läsa Höstoffer? ;)

boksnoken sa...

Jag däremot gillar sättet han skriver på! :-)

klok som en bok sa...

Jag gillade denna bok och sättet han skriver på. Tur att det finns så mycket böcker att alla kan få sitt:-)