fredag 21 augusti 2009

Familjens projektledare säger upp sig av Gunilla Bergensten

Jag tror det är skillnad på tjejer och killar. Att vi tänker på olika sätt. Med det menar jag inte att det ska vara tjejen som gör allt hemma, men att vi gör det på olika sätt. Därför är det viktigt att prata. Men visst är det många tjejer som jag pratat med som känner igen t ex att de tar med sig saker som de ser ligga runt omkring i huset när de ändå är på väg till toan, sovrummet, tvättstugan etc. Ofta tar deras killar inte med sakerna på vägen till någon plats, utan när de tar med något så är det för sakens skull.

Visst känner jag igen mycket i boken. Jag har mycket lägre tröskel för när man behöver städa och jag planerar längre i förväg när det gäller barnens kläder. Jag och min man är helt enkelt olika. Men nu när jag jobbar och han är pappaledig så är det han som planerar maten och lagar den. Det är han som städar på fredagar. När vi bådar börjar jobba igen är det dags att dela upp arbetet. Men jag kan inte vänta mig att det ska ske utan att man pratar igenom vem som ska göra vad. För det är ju så med att om "någon" ska göra en sak, så blir den inte gjord!!!

En intressant bok med både ilska och humor! Den är utformad som en dagbok med dagboksinlägg.

Betyg: 3 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Familjens projektledare säger upp sig
Författare: Gunilla Bergensten
Antal sidor: 170
Förlag: Forum
ISBN: 978-91- 37-13217-4

Inga kommentarer: