torsdag 16 juli 2009

Till dess din vrede upphör av Åsa Larsson

Jag tycker att Åsas böcker bara blir bättre och bättre. Det är något speciellt med hennes böcker. Jag funderade när jag läste om det är för att jag kommer norröver och en del av mig alltid längtar tillbaka, som gör att jag tilltalas så starkt av hennes böcker. Jag ser det välbekanta landskapet framför mina ögon och känner mig hemma!

Wilma och Simon åker till en sjö mitt i vintern för att göra ett vinterdyk. De har lodat efter ett gammalt flygplan som de tror ska finnas där. De skulle helst ha dykt på sommaren, men vill inte att uppmärksamheten ska dras till dem och vad som finns i sjön. De dyker ner och hittar planet. Simon dyker in i det och Wilma väntar. Efter en liten stund märker hon att linan som de fäst i ett träkryss i vaken är slapp. Träkrysset har lossnat. Hon simmar upp till vaken, men någon har lagt en grön dörr där!!!

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Till dess din vrede upphör
Författare: Åsa Larsson
Antal sidor: 327
Förlag: Albert Bonnier förlag
ISBN: 978-91-0-01-1823-5

1 kommentar:

Annika sa...

Jag hade under ganska lång tid sett fram emot att få läsa den här boken. När jag väl fick den i min hand och började läsa blev jag så fruktansvärt besviken. Jag tycker att den här hennes klart sämsta bok. Hoppas att hennes nästa bok "Guds starka arm" håller bättre klass.