tisdag 7 juli 2009

Rymd utan stjärnor av Jonas Moström

Rymd utan stjärnor startar direkt med ett mord. En spännande start och jag är fast boken igenom. Den väl beskrivna sjukhusmiljön, naturlig dialog och bra personporträtt gör sitt till. Naturligtvis också att man vill veta vem mördaren är och hur allt hänger ihop. Jag är faktiskt osäker in i det sista!

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Rymd utan stjärnor
Författare: Jonas Moström
Antal sidor: 428
Förlag: Lind & CO
ISBN: 978-91-85801-66-4

1 kommentar:

http:rondine.blogg.se sa...

Hej!
Detta är ingen kommentar till
boken, utan ett tack för din kommentar till mig den 23/6. Vi har inte träffats förut? Eller har jag lämnat ngn. kommentar till dig?
Skulle annars gärna vilja veta hur du hittade mig?
Blev i alla fall glad att höra ifrån dig. Du verkar ju vara en läsande människa av kaliber.
Läser själv så mycket jag kan och kommer åt, men jag tror du klår mig? Och din blogg är otroligt ambitiös! Ska kolla igenom vid tillfälle. Tycker ibland att det är väldigt svårt att hitta bra böcker på biblioteket. Läser gärna författare som jag vet att jag tycker om sedan förut. Men då kan jag ju kolla in din blogg nu för att få lite tips?
Här är vad jag läst under semestern:

Mannen i mörkret av Paul Auster (som är en favorit, men det här var inte en av hans bästa)

Arnes kiosk av Karin Stensdotter (ny bekantskap, otroligt initierat av en kvinna att skriva ur en mans perspektiv på detta sätt)

Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap av Mary Ann Shaffer (den här boken tyckte jag mycket om)

Varför dog Monika P? av Elisabeth Gilek (min dotter hade lånat boken, men det blev jag som läste den. Inget som jag själv skulle ha lånat, men jag sträckläste den i alla fall! Konstig, men intressant historia)

Sedan försökte jag läsa Skymning:gyning av Lotta Lotass, men den var bara för konstig. Ngt slags framtidsscenario om en förödd värld/planet. Inte alls i min smak.

Tror att jag läste ngn. fler bok, men kan inte komma på vilken?

Min födelsedag blev bra. Firade med min familj, min far, mina syskon och mina kusiner.
Semestern kan man läsa lite om på min blogg.
Och du, barnböcker gillar jag också! Läser dem i mitt arbete.

Ha det bra!/ Rondine