onsdag 15 juli 2009

Mänsklig krocket av Kate Atkinson

Ja, hur ska man beskriva den här boken? Det handlar om Isobel som berättar historien om sitt liv. Om sin mamma som försvann när hon var liten. Hennes pappa med, fast han kom tillbaka efter flera år. Det handlar om Isobels familj och vänner. Boken hoppar mellan nutid och dåtid och jag tycker om det! Jag tycker även om att det hoppar mellan verklighet och fantasi! Jag kommer definitivt att läsa fler böcker av denna författare!

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Mänsklig krocket
Författare: Kate Atkinson
Antal sidor: 325
Förlag: Månpocket
ISBN: 91-7643-467-2

2 kommentarer:

Fiktionista sa...

Jag har flera vänner som är galet förtjusta i Kate Atkinsons böcker, speciellt I museets dolda vrår.Så om du vill läsa mer av henne kan den nog vara värd att kolla upp.

Tekoppen sa...

Detta är verkligen en märklig, häftig bok! Atkinsons bästa, enligt mig, men jo många är mer förtjusta i "I museets dolda vrår". Även "Känslomässigt störd" ska vara bra (har inte läst den själv).