lördag 6 juni 2009

Rensa trädgården... av Susanna Hultin och Gunnel Carlsson

Åh, precis en sådan här bok har jag letat efter... med färgfoton på de vanligaste ogräsen. Det är mycket vackra foton!!! Denna bok har dessutom bra fakta om ogräsen. Man får veta hur den sprider sig och hur man tar bort den. Det är roligt att de har tagit med lite intressant kulturhistoria, där man får veta vilken nytta som man haft av växten förr. Sånt gillar jag! Då blir man lite vänligare inställd till sitt ogräs och på så vis lyckligare. Jag gillar även Gunnel underhållande gröna tankar. Där utöver finns också en plus- och minuslista med att ha det så kallade ogräset i trädgården. Jag tror att den här boken kommer att bli en av mina bästa vänner!!!

Betyg: +4 av 5

-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Rensa trädgården...
Författare: Susanna Hultin och Gunnel Carlsson
Antal sidor: 109
Förlag: Semic
ISBN: 978-91-552-5435-3

Inga kommentarer: