måndag 13 april 2009

Bombyx av Anne Rambach

Tyvärr tyckte jag inte att den här boken var så där jättebra som jag hade hört att den skulle vara. Jag tänkte bara hela tiden på Mythbusters (för er som inte vet är det ett program på Discovery channel där de testar olika myter) när jag läste den och huvudpersonen lyckades undkomma kulor med hjälp av sina Aikido-rörelser. Så det irriterade jag mig tyvärr på. Däremot så tycker jag mycket om miljöbeskrivningarna.

Diane är frilansjournalist. Hon bor Chinatown. Hennes man och son har dött i en tragisk bussolycka. Hon går in på restaurangen Bombyx för att fotografera och göra intervjuer för en artikel, men plötsligt är hon mitt uppe i en skottlossning. Polisen tror att det hela är en uppgörelse mellan triader, men det tror inte Diane. Hon börjar undersöka saken tillsammans med en kollega.
Betyg: +3 av 5

Inga kommentarer: