torsdag 1 januari 2009

Hjälp, jag ska bli tvåbarnsmamma av Hillevi Wahl

Jag har läst två böcker redan av henne, men jag var tvungen att fortsätta med den tredje. Inte kunde jag hålla mig inte. Egentligen borde man ju spara att läsa böckerna tills det är som mest jävligt och man bara vill gråta, gråta och gråta. Det är då man verkligen skulle behöva dom. En glad mamma klarar mer än en ledsen mamma. Inte för att man inte får vara ledsen och man behöver gråta ibland, men ibland behöver man den uppmuntran som bara man kan få av att andra berättar om det de varit med om och visar att man inte är ensam. Men även när man är glad så är det ju en härlig bok att läsa!

Jag tycker denna bok var roligast av alla tre böcker som jag läst. Kanske är det så att livet blir mer och mer dråpligt ju fler barn man får!

Betyg: 4 av 5

Inga kommentarer: