lördag 31 januari 2009

Det är bara lite aids av Sara Granér

Okej. Nu har jag läst den i alla fall. Hade jag vetat att det var en sådan här bok hade jag inte beställt den. Jag har så svårt för tecknade serier som ser ut så här. Figurer som är så här fula och råa ger mig ångest. Jag mår inte alls bra. Kanske det också är meningen. Att man ska få lite ångest och må lite dåligt av denna bok. För mig blev det i alla fall för mycket. Jag läste dock hela och försökte hålla illamående i schack. Så hur ska man göra då för att ge den här boken ett rättvist omdöme? Jo, jag tänker inte ge den ett betyg. Jag säger bara att om man gillar humor med råhet, galghumor så kommer man antagligen att tycka att den här boken är riktigt bra. Är man känslig som jag och inte klarar av när man cyniskt skämtar som t ex figuren som pissar i barvagnen och säger "Lite får man tåla om man ska bli sprutnarkoman" då ska man nog leta upp annat att läsa.

Inga kommentarer: