onsdag 28 november 2018

Julpeppen lucka 28

Det går ett förtjust åhhhh genom min kropp när jag börjar läsa. Redan i början är boken så rätt. För mig blir En dag i december som Love Actually i bokform. Ni vet den där underbara känslan man får i filmen, blandning av mörker och ljus, den får jag när jag läser En dag i december. Jag njuter och lever mig in i handlingen. När jag stänger boken vill jag bara börja om.

Handling: Laurie är inte särskilt romantisk och har aldrig trott på kärlek vid första ögonkastet. Men allt förändras en snöig decemberdag när hon tittar ut genom ett bussfönster. Och får syn på honom. För en kort stund står tiden still. Tills bussen åker iväg och ögonblicket är över.

Laurie går vidare med sitt liv, men mannen dröjer kvar i hennes tankar. Ett år senare, på en julfest, presenterar Lauries bästa vän Sarah henne för sin nya pojkvän, Jack O'Mara. Laurie känner genast igen honom.




Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: En dag i december 
Originaltitel: One Day in December
Författare: Josie Silver
Antal sidor: 392
Förlag: Norstedts
Utgivningsår: 2018
ISBN: 
9789113086859
Finns t ex hos: AdlibrisBokuscdon

1 kommentar:

Books&Brunch sa...

Jag är också nyfiken på den här boken, härligt att den var så bra:)