onsdag 8 augusti 2018

Mitt hjärtas oro av Malou von Sivers

Jag har förstått att Malou von Sivers romandebut tar avstamp i hennes egen släkthistoria och även hennes sommarprat från 2016. Att det är ett sätt att förstå varför det blivit som det blivit. 

Handling: De två huvudpersonerna Axel och Sara förälskar sig, men den tid som råder (början av 1900-talet) tillåter inte att det blir de två. Axel är ju gift och Sara är ung. Men de älskar varandra lidelsefullt och vill inte ge upp om varandra. 

Just känslorna tycker jag författaren lyckats mycket bra med. Man riktigt känner i sin egen kropp hur de längtar, älskar och lider.

Dessutom är det trevligt att författaren infogat referenser till svenska klassiker, t ex Den allvarsamma leken i berättelsen. Det är mumma för en Boktokig. Det hade gärna fått vara fler.

Jag tycker Mitt hjärtas oro är en intagande kärlekshistoria. Den ger definitivt mersmak, så jag ser fram emot nästa del i triologin.

Den är nominerad till Årets bok 2018. 


Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Mitt hjärtas oro
Författare: Malou von Sivers
Serie: Såret #1
Antal sidor: 315
Förlag: Norstedts
Utgivningsår: 2018
ISBN: 
9789113084848
Finns t ex hos: AdlibrisBokus
cdon

2 kommentarer:

Lena sa...

Den här boken ser jag fram emot att läsa. Hinner nog inte innan nomineringstiden för årets bok är slut.

Boktokig Eva Boström sa...

Jag tror du kommer tycka om den. Och huvudsaken den blir läst! 😊