söndag 27 maj 2018

Tre timmar av Roslund

Direkt jag började läsa Tre timmar så älskade jag den. Jag påmindes om varför jag slukat så många av Roslund & Hellströms böcker. Även om inte Hellström varit med och skrivit denna, så är känslan i boken detsamma. Det är spännande, samhällsaktuellt och närvarande. Den där känsla av äkthet gör berättelsen extra speciell.



Handling: En extra kropp hittas på bårhuset. Detta leder till en container med många döda människokroppar, människosmuggling och en person som Ewert Grens inte trodde han skulle träffa igen: Piet Hoffman. Hur hänger allt ihop?

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Tre timmar
Författare: Roslund 
Antal sidor: 460
Förlag: Piratförlaget
Utgivningsår: 2018
ISBN: 
9789164205254
Finns t ex hos: AdlibrisBokuscdon
cdon

2 kommentarer:

bam sa...

Det är kul när man börjar få en sådan relation till författare att man känner igen sig i både språk och känsla!

Boktokig Eva Boström sa...

Det tycker jag med!