tisdag 15 augusti 2017

Tävla om biobiljetter till The Dark Tower

Hej allihop! Jag har fått möjligheten att tävla ut biljetter till The Dark Tower. Jag såg filmen förra veckan och älskade den, så ta chansen (du kommer inte ångra den spenderade tiden) att vinna en biljett till dig + en person till.


Vad behöver du göra för att vara med och tävla? Inte så mycket. Berätta om ett minne kopplat till Stephen Kings böcker eller filmer. Ser fram emot att läsa era kommentarer. (Och ja, jag hade kunnat säga att ni bara ska skriva "jag vill vinna" men det här är ett tillfälle för dumt att missa. Stephen Kings böcker och filmer har skapat sådana spännande minnen, som är för bra för att inte dela).


Är det förresten någon av er som läst böckerna som är inspiration till filmen? Jag började på en för länge sedan, men nu läste jag ut den första i torsdags. De ges ut nu som storpocket om du vill läsa.










20 kommentarer:

Ellas digidesign sa...

Den vill jag se! Och IT 😨
slukade Stephen Kings böcker i tonåren, men var nog yngre- under 10 tror jag - När jag första gången såg Cujo med kompisar. Den lämnade ett starkt intryck och vi blev ordentligt uppskrämda. Kan fortfarande ge en utförlig genomgång av hela handlingen.....

Chrille Andersson sa...

Jag köpte the Shining 1985 bara av en slump, och sedan dess har jag läst allt av Stephen King. Han fick mig att bli boktokig kan man säga! 😊

Sara sa...

Jag har inte läst något av King innan den här sommaren. Nu har jag läst trilogin om Hodges som jag tyckte mycket om. Men sett väldigt många filmer har jag gjort däremot. The Shining som är lika läskig varje gång jag ser den fastän jag vet vad som händer. För att inte tala om Det. Clowner är inte roliga, clowner är läskiga.

Fröken Linda sa...

Jag läste "Det" en sommar på högstadiet och var så rädd att jag bara läste på dagarna. Men stora läsupplevelsen är Pestens tid.

Håller på med bok 2 i serien - gillar den!

Linda Johansson

Maria sa...

Mitt minne är kortfilmen om en flotte ute i en sjö, där det finns en sorts oljemonster. Jag kunde inte bada på flera år i sjöar efter det.

Anonym sa...

Mitt minne är filmen the Shining. Jack Nicholson är ju så läskig i den. Drömde mardrömmar i flera veckor efteråt. Tyckte dock det var synd att mamman var så mjäkig.

Moa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Jessica Sundberg jess.sndbrg@gmail.com sa...

Tror jag läst de flesta av Kings böcker. Allra mest minns jag djurkyrkogården. Varje gång jag ser en djurkyrkogård efter det (vilket som tur var inte händer så ofta) lägger jag benen på ryggen och springer åt motsatt håll 😁

Anonym sa...

Av alla de som jag läst blev jag mest rädd av "Det".
Cirkusbesöken blev sig aldrig lik efter den boken.
Kommer inte att se den nya filmen !

holmkas@hotmail.com

Boktokig Eva Boström sa...

Pestens tid var verkligen bra! Skulle vara kul att läsa om den.

Boktokig Eva Boström sa...

Javisst är The shining läskig! Jag ser Jack N framför mig bara jag tänker på filmen.
Jag tror inte jag vågar se Det när den kommer som film. Jag har ju precis kommit över rädslan efter att ha läst boken.

Boktokig Eva Boström sa...

Tyckte dock att boken The shining var bättre. Så läs den!

Boktokig Eva Boström sa...

The shoning är en av mina favoriter.

Boktokig Eva Boström sa...

Shining ska det ju stå

Boktokig Eva Boström sa...

Tänk vad Stephen King gjort en rädd för olika saker: hundar, clowner, sjöar, ensliga hotell

Boktokig Eva Boström sa...

Inte jag heller! Då hämtar jag mig mig aldrig!

Boktokig Eva Boström sa...

Den är ju såååå bra! Tyvärr har kag inte den boken. Måste köpa den!

Boktokig Eva Boström sa...

Tycker jag med!

Boktokig Eva Boström sa...

Ja, det är synd att hon är det. Var detvinte så att det var en av de sakerna som Stephen King inte gillade med filmen?!?

Boktokig Eva Boström sa...

Åhhh kommer du också ihåg den! En av de första sakerna som jag läste av Stephen King!