måndag 28 november 2016

De polyglotta älskarna av Lina Wolff

Det är väl härligt när man redan av bokens titel (De polyglotta älskarna) lär sig något. Jag hade ingen aning om vad ordet polyglotta betydde, men det vet jag nu.

Själva läsningen gick dansande lätt. Språken är en njutning och det är en härlig kontrast mellan att njuta av språket och i land läsa om händelser som man inte njuter av.

Jag går igång på att det är en meta-roman. En roman om en roman. Dessutom inser jag att det är en bok som jag borde läsa igen för att då kommer jag upptäcka nya saker, precis som att öppna en rysk docka.


Nominerad till Augustpriset 2016.

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: De polyglotta älskarna
Författare: Lina Wolff
Antal sidor: 291
Förlag: Albert Bonniers förlag
Utgivningsår: 2016
ISBN: 9789100156626
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon




Inga kommentarer: