onsdag 18 juni 2014

Två sekunder i Byron Hemmings liv av Rachel Joyce

När jag läste boken kände jag en oro på grund av att det är en rätt mörk berättelse. Jag ville hjälpa mamman i berättelsen, men även Byron och hans vän James. Hela tiden ville jag läsa lite till för att veta hur set skulle gå. Skulle det ordna sig? Samtidigt så fascinerade tidsperioden mig och beskrivningarna av personerna. En intressant bok, helt klart!


Två sekunder i Byron Hemmings liv handlar om 1972 då två sekunder lades till för att klocktiden ska bli rätt och då något hemskt ändras som förändrar livet för han och hans mamma för alltid. Byron är övertygad om att det är de två sekundernas fel och vad ska man göra för att gottgöra det? Det handlar också om Jim som bor i en husvagn och arbetar på ett café. Han har bott på en psykiatrisk klinik och nu så försöker han anpassa sig till livet utanför det.

Betyg 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Två sekunder i Byron Hemmings liv
Originaltitel: Perfect
Författare: Rachel Joyce
Antal sidor: 397
Förlag: Norstedts
ISBN: 9789113054995
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

Inga kommentarer: