lördag 15 februari 2014

Fredagsbakat ur Massor av muffins av Catherine Atkinson

Jag fredagsbakade igår ur boken Massor av muffins av Catherine Atkinson. Det blev Choklad- och Cheesecakemuffins. Det är ett favoritrecept.



5-åringen hjälpte mig att baka.




Speciellt snabbt var hon att anmäla sig till uppgiften att knäcka ägg. Hon är så stolt över att hon kan.




Jag hade lite hjärtsilikonformar som jag köpt och tänkte att jag skulle pröva använda. De är dock i två olika storlekar. Jag var lite nervös över hur det skulle gå.



Så ska man i med chokladsmeten och sedan på med cheesecakesmeten. Den sistnämnda smeten skulle jag kunna äta hur mycket som helst av. Jag är helt galen i den.


Klara för ugnen.






Så här blev slutresultatet! Det gick faktiskt bra att grädda dom trots att de hade två olika storlekar och goda blev dom!

Inga kommentarer: