lördag 21 december 2013

Stora stunder : Etikett för fest och högtid av Magdalena Ribbing

Vilken bra bok Stora stunder är! Det som gör att den är så bra är att den innehåller vett och etikett när det gäller de stora världsreligionerna och inte bara det svenska kristna. Visst är intressant att läsa om vårt svenska vett- och etikettsystem också, men idag när Sverige är så mångkulturellt så är den här boken en riktig överlevnadsguide om man inte vill göra bort sig när man är bortbjuden på t ex dop eller bröllop. 

Det är också så intressant att veta bakgrunden till varför det är si eller så. Det finns verkligen allt möjligt bra att veta i den här boken. Planerar man att gifta sig så får man en planeringsguide med i boken. Man får också t ex veta hur man kan göra med avtackning vid pensionering eller hur man kan göra med en skilsmässa. Som sagt det finns så mycket intressant att läsa, så jag erkänner att jag fastnade helt när jag läste den och det blev många "aha" från min sida när jag läste.

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Stora stunder : Etikett för fest och högtid
Författare: Magdalena Ribbing 
Antal sidor: 191
Förlag: Natur och kultur
ISBN: 9789127131576
Utgiven: 2013
Finns t ex hos: AdlibrisBokiaBokusCdon

Inga kommentarer: