tisdag 17 december 2013

Julkonsert Bo Kaspers Orkester 2013 Rival

Jag kände att jag måste göra en riktig recension av Bo Kaspers julkonsert igår.

Bo Kaspers orkester spelade helt underbart igår på Rival. Det var inte så mycket julsånger, men de som de spelade passade väl in i konserten, t ex When you wish upon a star.


De spelade en del av sina låtar. De spelade dem på det sätt jag gillar bäst, dvs jazzigt. Inte så där påklistrat glammigt utan ärligt och vackert och på ett sätt som går in i själen. Dessutom hade de med flera av sina äldre låtar som jag bara älskar, som t ex Fyrarättersmål och Söndag i sängen.


Jag sa till den jag gick på julkonsert ikväll med. Bo Kaspers Orkester är riktigt bra när man lyssnar på deras inspelade material, men när man hör dem live är de helt fantastiska. Ikväll verkligen glänste de och Frida Öhrn som var med gjorde också ett strålande jobb. Hennes röst passar så väl in med Bo Sundströms.


Som ni märker är jag helt lyrisk även dagen efter. De gav oss som var där en helt magisk vacker stämning.

Inga kommentarer: