söndag 15 januari 2012

Var är du? Människan och mobilen av Katarina Bjärvall

Jag minns när ingen hade mobil. Jag minns även de där första klumparna till mobiler som man hade i bilen. Vår familj hade en sådan. Jag var dock ganska sen att skaffa en egen mobil. Jag köpte nog min första mobil kring 1999. Nu kan jag inte tänka mig ett liv utan min mobil. Jag tänker också ofta på skillnade då och nu. Ändringar som mobilen fört med sig. Jag tyckte det var verligt intressant att läsa den här boken. Katarina Bjärvall ställer frågor som hur mobilen påverkar oss och  kosekvenser som mobilen för med sig. Var är du? är lätt att läsa och väcker många funderingar och tankar, t ex ad kommer vi att tänka om mobilerna om 20 år.

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Var är du?
Författare: Katarina Bjärvall
Antal sidor: 303
Förlag: Ordfront
Publiceringsår: 2011
ISBN: 9789170374784
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, Fritz & Ståhl

1 kommentar:

mormor Hanneles bokparadis sa...

jo, många gånger har man önskat att man kunnat nå folk lättare/ sina barn man fick stå och vänta och oroa sej, när något hade hänt... Vi jobbade inom branchen, men våra barn fick sina mobiler sist i klassen..