onsdag 20 juli 2011

Bergdorfblondiner av Plum Sykes

Jag tyckte faktiskt att det här var en underhållande bok. Jag var med i ett bokbyte när sommaren just börjat och en av böckerna som jag bytte till mig var den här. Jag hade först inte tänkt ta den eftersom jag trodde att jag inte skulle tycka om den. Men när jag läste den så var det precis vad jag behövde just då. En underhållande, lättsmält bok med en helt annan verklighet än min och som gav skön verklighetsflykt. Inga hemskheter eller jobbiga levnadsförhållanden. Så skönt!

Boken handlar om en tjej, Moi, som lever sitt lyxliv tillsammans med sina vänninor på Manhattan. Det är mycket dyra märken, lyx, partyn och jakt på en rik, perfekt pojkvän.

Betyg: 3 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Bergdorfblondiner
Författare: Plum Sykes
Antal sidor: 275
Förlag: Norstedts
ISBN: 978-91-7263-798-6

Inga kommentarer: