fredag 20 maj 2011

Ann Rosmans releaseparty för Porto Francos väktare

Jo, jag vet. Jag är grymt lyckligt lottad som fått gå på två releasepartyn på kort tid! Jag tycker det är så kul! Och ni ska vet att jag är så tacksam att jag har haft den möjligheten!!!

Ann Rosmans releasefest för boken Porto Francos väktare var på Story Hotels innergård. Vi bjöds på både rosévin och vitt vin. Härligt somrigt! Ann berättade en mängd intressant historiska fakta om Marstrand. Jag älskar att lyssna på när någon berättar, som Ann berättar. Det är ju det som jag tycker om så mycket i Anns böcker! De där historiska avsnitten. Bland annat.
Ann Rosman berättar om sina böcker
Sedan hade jag så tur. Det var en tävling där man kunde vinna en segeltur efter bokreleasen. Och gissa vem som vann? Jodå, hon som brukar beklaga sig över att hon aaaaldrig vinner. Det som var ännu mer lustigt var att Denise som jag träffade på Hertz-eventet vann också. Och hon berättade för mig att hon brukar inte heller vinna. Så det var tydligen icke-vinnarnas turkväll denna gång.
Så här glad var jag över att vinna!

Erik Drakenberg (från Goodsailing) var den som tog oss med på en underbar segeltur.

Vi skämdes bort med champagne


Denise och Ann

Här sitter tre av vår lilla grupp och njuter

Ann verkar stormtrivas bakom rodret

Grönan

Det var så vackert, men mobilkameran fångar inte hur vackert det verkligen var!


Vi seglade förbi Kungliga slottet. Men av någon anledning så var varken Kungen, Drottningen eller någon annan av kungafamiljen ute för att vinka till oss. ;)
Erik, Ann, Denise, Catharina och jag stannade kvar på båten efter segelturen och pratade och hade det väldigt trevligt! Kvällen gick alltför fort! Stort tack till Erik, Ann, Denise, Catharina och ni andra för en otroligt fin kväll!!! Det var definitivt värt att vara lite trött nästa dag!

Ann är otroligt trevlig och jag önskar henne massor med lycka till med nya boken!!!

8 kommentarer:

...med näsan i en bok... sa...

Man blir ju inte lite avundsjuk...

Hanneles bokparadis sa...

Wow, aå kul!

Västmanländskan sa...

Så rolig det verkar att gå på releaseparty!

franziengland sa...

GRATTIS, vad kul!

Gittan sa...

Åhh vad skoj får väl säga Grattis till vinsten lite i efterskott :)

klok som en bok sa...

Åh, låter ju helt underbart!

Boktokig Eva Boström sa...

Tack!!!

Ja, det var verkligen kul!

Boklusen sa...

Vilken tur du hade! Jag var på Marstrand i helgen och blev jättesugen att läsa Ann Rosman, som jag inte har gjort ännu. Hon hamnade högt på min att läsa-lista nu!