torsdag 7 april 2011

En hondjävuls liv och lustar av Fay Weldon

Först måste jag bara säga att jag gillar omslaget. Det passar mycket bra ihop med boken. För det andra så är det kul att läsa den här boken, efter att ha sett i filmad version för länge sedan. Först trodde jag att jag inte kom ihåg så mycket av filmen, men det visade sig att jag kom ihåg mer än jag trodde. Det här är en underhållande bok om hämnd. Fruns hämnd på den gifta mannen och hans älskarinna. Den är humoristisk men på sitt vis ändå också lite sorglig.
Betyg: +3 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: En hondjävuls liv och lustar
Författare: Fay Weldon
Antal sidor: 290
Förlag: Massolit
ISBN: 9789186649098

2 kommentarer:

klok som en bok sa...

Gillar också omslaget och skall läsa den så småningom, har bara sett filmen för länge sedan.

Boklusen sa...

Nu har jag också läst denna bok och har svårt för att tycka om den. Den är så ledsam...