måndag 24 januari 2011

Dagens fundering - Vackra omslag

Jag insåg sedan att jag inte hade formulerat mig så bra på förra dagens fundering, när jag pratade om spännande framsidor. Vad jag medade då var framsidor som skulle visa att boken var spännande. Men nu lämnar vi det och går det det betydligt roligare (och lättare hoppas jag): Vackra framsidor. Jag ÄLSKAR vackra framsidor på böcker. Vackra framsidor kan få mig helt lyrisk. DE skapar verkligen en förväntan om boken.

Dessa framsidor tycker jag är vackra:


Vilka framsidor tycker ni är vackra?

7 kommentarer:

franziengland sa...

Nu är jag HELT med dig :) . Tycker alla dessa framsidor är vackra, möjligen med undantag av Conspicuous Consumption som jag tycker är lite tråkig. Pianostämmaren är den enda av dessa böcker som jag läst och jag tyckte mycket om både boken och framsidan.

klok som en bok sa...

Jaha, då fattar jag:-) Dessa du visar ovanför är väldigt vackra, kanske inte Pianostämmaren dock, lite för trist för min smak:-)

Boklusen sa...

Håller med dig om att ovanstående framsidor är vackra! Och visst lockas man av ett fint yttre!!

Josefin -Happy Days- sa...

Ja visst var det ett tokbra pris, trodde först inte mina ögon då jag tittade på prislappen. :-)

Hoppas du får en trevlig start på veckan, här skiner solen så man blir lite extra glad! Kram!

Anonym sa...

Du har uppenbarligen helt rätt, Fallen tyckte jag bara var otroligt vacker så nu måste jag nog läsa den.

Desirée sa...

Fallen!!! Hade köpt den utan att läsa på baksidan :) Föresten - du har något hos mig!

Astrid sa...

Så vackra omslag! Jag faller också gärna för en vacker framsida som sätter igång fantasin.
Jag har läst pianostämmaren. Nu kanske jag läser
När stjärnor faller