fredag 9 juli 2010

Begärets nio växter av Margot Berwin

Först måste jag bara säga att jag tycker det är det en underbar omlagsbild. Den lockade verkligen mig till läsning. Vad jag tyckte om boken? Det var en spännande blandning mellan mystik, spänning och kärlek/sex. Kanske lite för mycket sexuella anspelningar för mig, men jag blev helt klart mer sugen på att ta hand om våra stackars krukväxter efter jag läst den. Jag gillade det exotiska i den och den korta informationstexten i början av varje kapitel.

Boken handlar om Lila som köper sin första växt, en tropisk växt, till sin nya lägenhet, efter sin skillsmässa. Hon blir förtjust i den manlige växtförsäljaren och vill träffa honom igen. Lila  upptäcker sedan en annorlunda tvättinrättning, som den gåtfulla Armand äger. Armands tvättinrättning är full av växter, till och med golvet är täckt av växter. Han berättar för Lila att han äger 9 fantastiska sällsynta växter, som tillsammans ger ägaren det han önskar. Han säger att Lila ska få se de växterna om hon lyckas få ett skott från en sällsynt, röd ormbunke att slå rot . Tyvärr är det via Lilas blåögdhet som de blir stulna, innan Armand hinner visa dem. Lila går med på att hjälpa Armand att hitta växterna igen. Det gör att hon reser till en regnskog i Yucatán.

Betyg: +3 av 5
~-~-~-~--~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Begärets nio växter
Författare: Margot Berwin
Antal sidor: 276
Förlag: Bra Böcker
ISBN: 978-91-7002-757-4

1 kommentar:

Chanel sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.