tisdag 23 februari 2010

Trollkarlens trast av Martin Davies

Vilken underbar berättelse. Jag fastnade verkligen i historien och sträckläste boken. Den var både spännande, romantisk och mysig. Jag kommer att rekommendera den till alla mina vänner! Så läs, läs, läs!

Bokens handling kretsar kring ”den mystiska fågeln från Ulieta” som senast sågs 1774  av James Cooks expedition. Fågeln blev uppstoppad. Man har sedan dess inte hittat något fler exemplar av fågeln och den uppstoppade fågeln försvann. Konsevatorn och forskaren Fitz börjar (i nutid) söka efter den uppstoppade fågeln, efter att ha blivit nyfiken av en förfrågning om han kan hitta den. Detta varvas med historien om Joseph Banks, som var en naturforskare och reste med Kapten Cooks expedition till Söderhavet, och om en kvinna som han fashineras av.

Betyg: +4 av 5

~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Trollkarlens trast
Författare: Martin Davies
Antal sidor: 344
Förlag: Damm Förlag
ISBN: 91-7130-633-1

2 kommentarer:

Maria sa...

Det här låter som en spännande bok! jag måste ta och läsa den!

Lotta - hyllan sa...

Håller med, jag har precis läst ut den och tycker den var helt underbar!