onsdag 29 april 2009

Midvinterblod av Måns Kallentoft

Nja, bättre än Milleniumserien tyckte jag verkligen inte att den var. Den var ganska spännande, men jag tyckte inte om bitarna där den döde Bollbengan "pratade". Vet inte varför. Tycker också att det är lite trist med ännu en polis som känns lite trasig. Storyn känns också igen. Det låter som jag totalsågar boken, men det gör jag inte. Jag läste ju ut den fast den hade 428 sidor. Men det är ingen bok som jag säger Wow efter jag har läst den.

En man hittas hängd i ett träd. Han är brutalt mördad och man misstänker asablot. Kriminalinspektör Malin Fors leder utredningen.

Betyg: 3 av 5

1 kommentar:

svartanova sa...

Jag tyckte också sådär, men har ändå köpt uppföljaren "Sommardöden". Lättläst påtänkt till lovet som närmar sig. ;)

Trevlig valborg!