måndag 17 november 2008

Vila på gröna ängar av Anne B. Ragde

Så har man läst sista delen. Jag tycker inte den var sååå bra. Jag irriteras av karaktärerna en del och ibland är det bara för mycket och för klyschigt. Redan i förra boken tyckte jag att det var jobbigt att båda kvinnorna blev gravida samtidigt. Det kändes som en lösning som ett barn skulle skriva. Den känslan har jag även i denna bok, fast ännu mer. Däremot så gillar jag slutet. Att det inte slutar som alla andra skulle lösa det på.

Betyg +2 (kanske -3 på grund av slutet) av 5

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland är det ju så med böcker - de känns inte riktigt klockrena....

Tidsmästarinnan sa...

Hej hej! vad kul att kika in här, massor med bra boktips... måste kolla lite mer, jag ska shoppa på mig lite pocketböcker inför jul har jag tänkt.
Kram!
Susanne